CassettMusic

Alla inlägg den 1 maj 2011

Av Andersson - 1 maj 2011 09:43

Ibland tycker jag det är tråkigt att "växa upp" eller att bli vuxen. Jag märkte det igår att Påsk, Midsommar, Julafton, Valborg och alla de här högtiderna var så speciella och fantastiska när man var mindre. Jag älskade alla dessa högtider förut för de kändes så speciella och mysiga, det var ju ingen vanlig dag i veckan helt enkelt.

Jag tycker att Julafton är fortfarande en jätte mysig dag, men den här känslan av att den är så speciell eller att det liksom är den bästa dagen på hela året är inte lika stor som den var när man var mindre. Jag tyckte det var hemskt att de vuxna inte älskade självaste Julafton, eller ansåg att det var inget speciellt med det alls! Men nu kan jag nästan förstå dem för den speciella och ljuvliga känslan tonar ut mer och mer för varje år som går, och det gör den även för mig! Det låter säkert som att jag håller på att förvandlas till Grinchen, men det är långt ifrån! 

Påsken var också lycka när man var liten. Jag minns hur mamma sminkade mig till påskkärring varje år och hur jag och mina vänner knackade på dörrar för att få lite godis! Jag myser åt minnet och jag blir glad när jag ser påskkärringar, för då tänker jag tillbaka och minns den här känslan av glädje! Jag kommer säkert vara lika glad TILLS jag själv bor i en lägenhet och märker att min ringklocka blir misshandlad av massa fingrar, hela långa dagen!
Att vakna upp på morgonen och få syn på ett påskägg var lycka! För några år sedan började jag och min familj med påskäggs jakt, det var så himla kul att springa runt som tokar och att få roliga, ibland pinsamma uppgifter innan man fick sitt påskägg! Påskägg jakt är fortfarande lika kul, det kan jag erkänna!

Valborg var också en riktigt fin och mysig dag på året! Alla står där och kollar på den fina Majbrasan och sjunger mysiga vår-sånger. Men nu känns inte Valborg så speciellt alls, den är fortfarande mysig men den här känslan bara, tonar ut!
Min Valborg har annars varit rätt bra och trevlig! Men jag tittade inte på någon Majbrasa i år, och det gjorde jag inte förra året heller MEN det är ju inte hela världen!

Sen ville jag bara säga tack Caroline för att du finns, du är bäst 

    
 

 

Presentation


Musik,Nöje,Film

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vill du också arbeta inom nöjes-branschen?
 Aldrig!!!
 Skulle vara kul ?
 Ja om det var det sista arbetet på jorden O.o
 Drömde bara om det när jag var mindre.
 Vad är det för något?
  Ja, bara för att få träffa massa kändisar såklart
 SJÄLVKLART, är ju min dröm!!!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Dagens Låt

CassettMusic Gästbok

Läsvärda Bloggar

Veckans Drog Låt

Drog Låten!

Drog Låtarna!
   


Ovido - Quiz & Flashcards