CassettMusic

Alla inlägg den 20 augusti 2010

Av Andersson - 20 augusti 2010 19:46

Att felhörda låt texten kan vara så kul. Även de mest seriösa och djupa låtarna kan bli så fel att man ligger dubbelvikt på marken av skratt. Hittade en bok i Kalmar som jag blev väldigt glad i, jo i boken så har denne Joakim samlat de mest felhörda låt texter i historien. Jag öppnade boken och så plötsligt hör man hur jag står och skrattar hysteriskt till bara första bladet i boken och fortsätter skratta lika hysteriskt så tårarna rinner ner på mina kinder. Den här så kallade Saltmannen finns inte bara på bok utan även på Youtube.
Jag slår vad om att ni har hört Kents låt "FF" som är faktiskt Sveriges mest felhörda låttext.

I refrängen kan ni höra en tjej som sjunger.
Och jag antar att ni måste ha hört något utav dessa:

- " Jag är van att se blod"
- " Vem var det som dog?"
- " När barn löser mord"
- " Där valrossen bor "
- " En nagel som gror"

Eller varför inte det som jag alltid tyckte att hon sjöng 

- " En val i sitt rum "

Men i själva verket så sjunger faktiskt tjejen på Franska 
Riktig Text : "Tellement loin de ce monde"

Även om jag vet att den riktiga texten är på franska så fortsätter jag sjunga " En val i sitt rum" 

Har ni lyssnat på Kents FF och har hört nått helt annat som jag inte har nämnt så skriv gärna vad du har hört! Det är kul att få veta vad andra hör.


Och till mina närmsta, Jag önskar mig boken i födelsedags prestent. TACK!

 

 

Presentation


Musik,Nöje,Film

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vill du också arbeta inom nöjes-branschen?
 Aldrig!!!
 Skulle vara kul ?
 Ja om det var det sista arbetet på jorden O.o
 Drömde bara om det när jag var mindre.
 Vad är det för något?
  Ja, bara för att få träffa massa kändisar såklart
 SJÄLVKLART, är ju min dröm!!!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Dagens Låt

CassettMusic Gästbok

Läsvärda Bloggar

Veckans Drog Låt

Drog Låten!

Drog Låtarna!
   


Ovido - Quiz & Flashcards