CassettMusic

Alla inlägg den 28 juni 2010

Av Andersson - 28 juni 2010 21:50

Dagen började med att jag vaknar upp och börjar grubbla över vilken dag det är egentligen. Det gick inte så bra tills jag frågade pappa.
" måndag, Sara... måndag " hörde jag och kände hur lättad jag blev utav att få veta svaret på frågan jag gått och grubblat över i ca. 3 timmar.
Under de 3 timmarna gjorde jag frukost åt min lilla syster yster (Ungen som svalt en grammofon)
Jag går fram till det lilla ny vakna barnet och frågar om hon vill ha stekt eller kokt ägg.
"Du" säger hon medan hennes korta pekfinger pekar upp mot mig och allvar i hennes röst.
"Ja?" svarar jag och undrar om jag sa nått elakt till henne.
"JAG SKA INTE HA PLATTA ÄGG!!" skrek hon så att mitt ny duschade hår var plötsligt torrt.
"Platta ägg?" frågar jag
" ja du vet platt! jag vill som när man skär ägget och har kaivar på"  hon säger bokstavligen kaivar..
Själv tycker jag att det låter som någon slags manöver i karate. 
" KAAAAIIVAAAR" säger jag med ett karate ryck och slår ner plantan som står brevid mig.
" eeeh ja precis, kaivar" säger Ella och kollar på mig som om jag vore helt rubbad i huvudet, och det är inte så lustigt egentligen.


Senare på dagen har jag så tråkigt och kollar på tv:n och härmar reklamerna med extra fånig röst.
då kommer fredagsmys reklamen och det är nån kines som säger "very tasty"
Då sitter jag där och säger " veeeery tasTY,,, veeery TASTY " och försöker låtar som Barry White.
Just då går min pappas sambo förbi med mat i handen.
" Va , va sa du ? " och kollade lustigt på mig.
Jag gav henne ett väldigt lustigt svar som " nej, jag kollade bara på dig och pratade med reklamen"
Jag får en konstig blick, vilket inte är så lustigt .
" eeeh, jaha okej" säger hon och går vidare med maten.
När hon kommer tillbaka så råkar hon fastna med klänningen i dörrhandtaget. " FAN" säger hon och suckar.
Då kollar jag på henne och säger " haha hoppsan" 
Då får jag samma blick som innan " Jag kollade på dig men jag pratar egentligen med dörren" säger hon, och jag fattar inget först men brister sedan i gapflabb..


Senare på dagen så hittar jag en kartong där det står "ELECTRONICA"
Hela jag lyser upp och jag undrar vad det är för något häftigt min pappa har köpt.
Jag öppnar och blir ytterst besviken när jag ser att det är en simpel trä-tallrik och två porslin ankor.
jag rynkar på näsan " eeeh okej" och stänger.
Sedan gick jag tillbaka till mitt vanliga liv... 



   Ellas Frukost med KAAAIVAR!!!!


 



Presentation


Musik,Nöje,Film

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vill du också arbeta inom nöjes-branschen?
 Aldrig!!!
 Skulle vara kul ?
 Ja om det var det sista arbetet på jorden O.o
 Drömde bara om det när jag var mindre.
 Vad är det för något?
  Ja, bara för att få träffa massa kändisar såklart
 SJÄLVKLART, är ju min dröm!!!

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Dagens Låt

CassettMusic Gästbok

Läsvärda Bloggar

Veckans Drog Låt

Drog Låten!

Drog Låtarna!
   


Ovido - Quiz & Flashcards