CassettMusic

Alla inlägg den 3 juni 2010

Av Andersson - 3 juni 2010 19:28

Ja det kan man tro i allafall.
Jag har upptäckt själv att när jag är på en allmän plats eller hemma då det spelas musik i bakgrunden (oftast) så lyckas jag alltid göra något som passar perfekt med musiken. Vi tar några exempel :
* Senast jag var på bio så kollade jag på "Alice i Underlandet" ,när filmen var slut så spelades det äventyrlig musik , jag och min vän var på väg ut ur salongen och precis när jag kom ut så spelades musiken som om det vore  en mäktig kung ifrån medeltiden som entrar biografens "hall". Självklart reagerar både jag och min vän och småfnittrar åt den passande händelsen. Det fula var att precis innan så hade jag sagt att det brukar bli så att musiken passar så perfekt till det jag gör. Musiken fortsätter spela som tokig och jag var bara tvungen att vinka som en drottning när jag var på väg ut, men det gjorde inget med tanke på min längd så såg ingen mina otroligt graciösa vinkningar. Även när vi satt och väntade på filmen så gav jag min kompis en misstänksam blick ( vilket jag brukar göra ) jo då kan ni ju gissa själva att precis då när jag ger blicken så börjar en halvt mysko låt spelas. obs ! att det är inte dagens pop-musik som spelas i den där salongen.

* När jag har bråkat med någon i min familj och vi har precis börjat förlåta varandra  så lyckas alltid Tv:n vara på och då lyckas det alltid spelas sorglig musik, som om jag blev lämnad av min man och jag står där vid tåg-stationen med en vit näsduk och gråter ett dramatiskt gråt som kan identifiera sig med en gris i kläm. Dock kommer det aldrig hända in real life!
 

Igår när jag var vandrade hem ifrån en konsert på skolan, så var Gotlands-trafiken där och körde i led. När jag gick där längs vägen där bilarna körde en efter en, kommer en stor lastbil och jag ser grusen på marken att när lastbilen åker förbi så kommer det blåsa "lite". Men eftersom det kör så många familjer så vill jag inte gå med armen över huvudet som om det var storm ute. Så jag fortsätter gå som vanligt och försöker se ut som om jag inte alls känner hur jag får grus i fejat, tills jag får i ögat.Jag känner smärtan, skriker och tårarna rinner och plötsligt ser det ut som Alice Cooper traskar på trottoaren, vilket får bilarna att krocka med varandra. Nä så farligt var det inte, men tjejer är ju lite smått dramatiska av sig.

   Spegel, spegel på väggen där, säg mig vem som har fått mest grus i ögat är! 

   

Presentation


Musik,Nöje,Film

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vill du också arbeta inom nöjes-branschen?
 Aldrig!!!
 Skulle vara kul ?
 Ja om det var det sista arbetet på jorden O.o
 Drömde bara om det när jag var mindre.
 Vad är det för något?
  Ja, bara för att få träffa massa kändisar såklart
 SJÄLVKLART, är ju min dröm!!!

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Dagens Låt

CassettMusic Gästbok

Läsvärda Bloggar

Veckans Drog Låt

Drog Låten!

Drog Låtarna!
   


Ovido - Quiz & Flashcards