CassettMusic

Alla inlägg den 3 maj 2010

Av Andersson - 3 maj 2010 19:07

Idag när jag loggade in på msn så skrev min kära vän till mig.
Hon och jag hade snackat en hel del om den här okända musik affären som hade öppnat i stan. Självklart så ville jag gå dit, och det är vell inga lustigheter med att JAG vill gå dit.
Idag så frågade då min vän Isabelle om jag ville hänga med till musik affären, jag svarade såklart "ja" , loggade ut med ett stort leende, tog på mig mina skor med ett leende, gick ut till min cykel med samma leende, cyklade i väg med ett leende, träffade Isabelle med ett leende, båda två går och ler tills vi kommer in i affären...
Helt tomt, bara några not-böcker och några blås-instrument!
"Oj här var det tomt " säger vi båda två och kollar på alla tomma hyllor med besvikelse i våra ögon. 
Men Isabelle köpte någon sak där iallafall som liknade ett trollspö, jo somsagt dem hade ju nästan inga plast pinnar heller! 
Snacka om att våra förväntningar gick i kras.
Men efter att varit och funderat  i den s.k "affären" så gick vi ut och prata om allt möjligt och det var trevligt .

   Såhär ska det se ut i en musik affär...

   Inte såhär!  
MUSIC STORE (välkommen till öken) !

 


 

Av Andersson - 3 maj 2010 14:38

Alla tjejer minns väl Betty Spaghetti.
Jag minns att nästan all gick omkring med sina snygga Betty Spaghetti's och visade upp sina snygga flätor dem hade gjort på dom, man kunde inte bara fläta utan man kunde ta loss kropps delarna också!
Jag själv kunde sitta i timmar och bara fläta håret och hitta på egna missbildade flätor till min Betty.
Anledningen till att jag skriver om Betty Spaghetti är att min lilla syster som har svalt en grammofon (låter det som) kommer springandes in i mitt rum och viftar vilt med dockan. Samtidigt som det ser ut som hon vispar grädde med dockan säger hon med stora bokstäver:
" TITTA SARA JAG HAR EN BETTY...."
innan hon hinner "säga" färdigt , flyger dockans överkropp av i en jädra fart 
och flyger rakt in i mitt ansikte.
" Oj!! " hör man ifrån den lilla flickan som står och håller i två ben med öppen mun utan framtänder.
Efter några ilskna ljud efter smärta ser jag dockan som jag inte har sett på flera år, självklart så var jag bara tvungen att fläta håret på den stackars dockan utan underkropp.
Man får faktiskt vara lite barnslig ibland   
  Betty Spaghetti (och köttfärssås) 


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Musik,Nöje,Film

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vill du också arbeta inom nöjes-branschen?
 Aldrig!!!
 Skulle vara kul ?
 Ja om det var det sista arbetet på jorden O.o
 Drömde bara om det när jag var mindre.
 Vad är det för något?
  Ja, bara för att få träffa massa kändisar såklart
 SJÄLVKLART, är ju min dröm!!!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Dagens Låt

CassettMusic Gästbok

Läsvärda Bloggar

Veckans Drog Låt

Drog Låten!

Drog Låtarna!
   


Ovido - Quiz & Flashcards